Att hitta sig själv, en myt, en ursäkt eller en omöjlighet??

Jag antar att det är många i min ålder som bär på en stor osäkerhet om vem de är. Jag ska erkänna att jag är en utav dessa. Visst jag vet vad jag tycker och tänker. Men har ändå svårigheter att leva efter mina egna normer, blir lätt påverkad av människor runt mig och vad samhället förväntar sig utav mig som en tjej på 18 år. Något som jag märker ju mer tiden går, är att samhället förväntar sig att man ska ha hittat sig själv. Men samtidigt, det går ju inte ihop, Vi är fortfarande unga, vi har inte upplevt oss själva i tillräckligt många olika situationer som kan vara påfrestande. Vi har inte testas. Det är något som jag tror är viktigt i processen att hitta sig själv. Det kan vara så att många har en liten idé om vilka dom är, då säger jag Grattis! Samtidigt som andra inte har en endaste aning. Låt det ta tid att hitta dig själv och vem du är. Det är ingen process som ska vara stressande. Många väljer att åka på resor, andra väljer att stanna hemma. Men kan det vara så att hitta sig själv är en livslång process? Alla kanske inte hittar sig själv, dessa har ofta en tendens att kalla "hitta sig själv" för en myt, att det bara är en ursäkt för att resa runt eller slappa. Andra menar att det är omöjligt att hitta sig själv.
Men jag vill gärna tro att man någon gång i livet blir mer säker på sin identitet. Jag är mitt uppe i sökandet efter vem jag är som person. Men har märkt att det är ytterst svårt, då man har pressen på sig. Människor är vana vid att man är på ett sätt, och så fort man beter sig annorlunda, ja då är man dum i huvudet. Alla har ju redan en bild av mig som person, och de förstår inte vad problemet är. Samtidigt som dessa människor sitter i samma sits. Det är därför jag ska göra en resa efter studenten, åka till något ställe där man inte känner någon, Där det inte finns några förväntningar på just dig. Börja om från början, vara den man själv känner att man vill vara. Leva efter sina egna normer! Var dig själv, alla andra är redan upptagna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0